May
7

mohdqhassimi:

Berdebar rasa hati pabila bacaan tiba kepada ayat ini. Terkadang terhenti seketika, tersenyum sendiri. 
"(Penghuni syurga beroleh) ucapan salam sejahtera dari Tuhan Yang Maha Mengasihani”
Allah ya Allah, seronoknya jadi ahli syurga. Dapat lihat Allah, malah mendapat kedudukan sehingga Allah memberi salam ! Sedang ibu memberi salam melalui telefon sudah cukup buatku gembira, apatah lagi salam dari Pencipta ?
Cuma. . mampukah aku ? Apa amal aku cukup buatku diterima sebagai ahli syurga ? Apa aku benar suci dari palit dosa  sebelum  berhadap  Maha Suci Pencipta ?
Terkadang air mata tumpah, 
tanpa dipinta, 
tidak pula kuseka. 

mohdqhassimi:

Berdebar rasa hati pabila bacaan tiba kepada ayat ini. Terkadang terhenti seketika, tersenyum sendiri. 

"(Penghuni syurga beroleh) ucapan salam sejahtera dari Tuhan Yang Maha Mengasihani”

Allah ya Allah, seronoknya jadi ahli syurga. Dapat lihat Allah, malah mendapat kedudukan sehingga Allah memberi salam ! Sedang ibu memberi salam melalui telefon sudah cukup buatku gembira, apatah lagi salam dari Pencipta ?

Cuma. . mampukah aku ? Apa amal aku cukup buatku diterima sebagai ahli syurga ? Apa aku benar suci dari palit dosa  sebelum  berhadap  Maha Suci Pencipta ?

Terkadang air mata tumpah, 

tanpa dipinta

tidak pula kuseka


4 months ago 238 notes



May
1



4 months ago 327 notes



Apr
18

utsukushiyuki:

bawahlangit:

- Tanggalkan Kaca Matamu, Budak Tomato. (via bawahlangit)

Sungguh ak tersentuh dgn ayat ini

utsukushiyuki:

bawahlangit:

- Tanggalkan Kaca Matamu, Budak Tomato. (via bawahlangit)

Sungguh ak tersentuh dgn ayat ini


5 months ago 1,158 notes



Apr
18



5 months ago 1,054 notes



Apr
18

lovemebunga:

A woman reaches under a block from the apartheid wall trying to hold the hand of her mother on the other side. Many families have become segregated after the Israeli occupation regime completed the construction of the wall which runs through Palestinian lands. This is just one of thousands of cases. 

:’(


5 months ago 21,932 notes



Apr
18

tulip-putih:

Malah setelah kau terus-terusan mengadu pada Tuhan, Engkau masih rasa hatimu penuh dengan ingatan.
Kau tahu, Allah tahu amat hendak mengisi hatimu dengan apa.

tulip-putih:

Malah setelah kau terus-terusan mengadu pada Tuhan,
Engkau masih rasa hatimu penuh dengan ingatan.

Kau tahu,
Allah tahu amat hendak mengisi hatimu dengan apa.


5 months ago 589 notes



Apr
18
Sia-sia

rebunghidup:

Tuhan,

Jagakan hati aku daripada rasa yang sia-sia
Jagakan hati aku daripada rasa yang tak perlu

Betapa dunia menipu
Dan aku si malang yang selalu ditipu

Aku
Memang tak ada apa
Tapi tuhan kata tak apa
Selagi hati sebenarnya masih mahu kembali dan lekat pada Dia.

Rasa celaka?
Lalu baca ayat 32 daripada surah Al-An’am.

Rupanya-rupanya.


5 months ago 316 notes



Apr
17



5 months ago 5,521 notes



Apr
16

iamsura:

Bismillah.
"Perbaiki Diri Bermula Dari Hati."
Aku akui sebagai manusia biasa tiada siapa pun yang sempurna. Usaha memperbaiki diri sentiasa ada. Aku sering mengingatkan diri aku sendiri carilah ketidaksempurnaan dalam diri sebelum menuding pada orang lain. Dari dulu hingga kini aku diuji dengan pelbagai dugaan dan cabaran hidup. Dari dulu aku ni jenis yang memendam, bila terlalu dipendam kadangkala aku menangis untuk melegakan. Allah maha mengetahui setiap sesuatu yang berlaku, mungkin hari ini kita berbuat sesuatu yang menyakitkan hati orang lain tapi perlu diingat dunia ibarat roda tidak selamanya kita di atas. Akan tiba masa lambat atau cepat kita akan merasai apa yang telah kita perlakukan pada orang. Orang kata sekarang semua perbuatan dibalas tunai, atas dunia lagi dah dapat pembalasan. Doa orang-orang teraniaya dimakbulkan Tuhan.
Biarpun ada perkara lepas yang berbekas dihati aku tapi semua tu aku jadikan pengajaran tewasnya kesabaran aku pada sifat marah. Untuk sama-sama kita memperbaiki diri ke arah yang lebih baik, kenali sifat-sifat hati yang baik.
#Duhai hati, janganlah terkorban dengan DUNIA. Hidup hati sebenarnya untuk mencari #mati yang sempurna.#
Ya Allah ampunkan dosa-dosa ku yang terdahulu yang tanpa dan dalam sedar berbuat kejahatan. Juga ampunkan dosa-dosa ku yang akan datang yang Engkau lebih Maha Mengetahui. Aku hanya hamba pendosa tanpa noktah yang sering menzalimi diri. Ya Allah ampunkanlah :(
Sesalan yang moga dapat kembali ke fitrah asal untuk perjumpaan bersama yang Hakiki yang memegang HATI-HATI ini.
Wallahua’lam.

iamsura:

Bismillah.

"Perbaiki Diri Bermula Dari Hati."

Aku akui sebagai manusia biasa tiada siapa pun yang sempurna. Usaha memperbaiki diri sentiasa ada. Aku sering mengingatkan diri aku sendiri carilah ketidaksempurnaan dalam diri sebelum menuding pada orang lain. Dari dulu hingga kini aku diuji dengan pelbagai dugaan dan cabaran hidup. Dari dulu aku ni jenis yang memendam, bila terlalu dipendam kadangkala aku menangis untuk melegakan.
Allah maha mengetahui setiap sesuatu yang berlaku, mungkin hari ini kita berbuat sesuatu yang menyakitkan hati orang lain tapi perlu diingat dunia ibarat roda tidak selamanya kita di atas. Akan tiba masa lambat atau cepat kita akan merasai apa yang telah kita perlakukan pada orang. Orang kata sekarang semua perbuatan dibalas tunai, atas dunia lagi dah dapat pembalasan. Doa orang-orang teraniaya dimakbulkan Tuhan.

Biarpun ada perkara lepas yang berbekas dihati aku tapi semua tu aku jadikan pengajaran tewasnya kesabaran aku pada sifat marah. Untuk sama-sama kita memperbaiki diri ke arah yang lebih baik, kenali sifat-sifat hati yang baik.

#Duhai hati, janganlah terkorban dengan DUNIA. Hidup hati sebenarnya untuk mencari #mati yang sempurna.#

Ya Allah ampunkan dosa-dosa ku yang terdahulu yang tanpa dan dalam sedar berbuat kejahatan. Juga ampunkan dosa-dosa ku yang akan datang yang Engkau lebih Maha Mengetahui. Aku hanya hamba pendosa tanpa noktah yang sering menzalimi diri. Ya Allah ampunkanlah :(

Sesalan yang moga dapat kembali ke fitrah asal untuk perjumpaan bersama yang Hakiki yang memegang HATI-HATI ini.

Wallahua’lam.


5 months ago 271 notes



Apr
16

Tuhan,

Jadikan setiap kakiku yang melangkah di bumi ini,
Adalah semakin dekat denganMu,
Bukan semakin menjauhiMu.

Tuntun langkahku, Allah.


(via imumtahanah)


5 months ago 305 notes



Apr
15

nowhere-but-saudi:

♣️

nowhere-but-saudi:

♣️


5 months ago 56,181 notes



Apr
15

killermuffins89:

innocenttmaan:

Andres Amador is an artist who uses the beach as his canvas, racing against the tide to create these large scale temporary masterpieces using a rake or stick ..

Andres’ creations are simply stunning and knowing that these delicate creations are temporary somehow makes them even more beautiful.

wow


5 months ago 299,538 notes



Apr
12



5 months ago 634,541 notes



Apr
12



5 months ago 1,945 notes



Apr
12
“Kadang kala,
Bila kita cuba beritahu seseorang..
Rasa sakit di hati ni..
Rasa derita di hati ni..
Macam tak sampai apa yang cuba nak diberitahu..
Sebab ..
Kita tau tak ada seorang pun yg benar-benar fahami..
Isi hati kita..
Melainkan Allah yang Maha Mengetahui ..”

cloudswacther.tumblr.com (via cloudswatcher)


5 months ago 328 notes